Her vil man løbende kunne følge udviklingen i bestyrelsens arbejde med de seks fokuspunkter i strategiplanen for skolens udvikling.

 
 
 
1. Faciliteter
 
Efterår 2013: 6. og 7. klasserne får nye borde og stole.
 
2013: Samtlige lokaler får nye gardiner.
 
Februar 2013: Skolens bestyrelse og det pædagogiske personale diskuterer en lørdag formiddag, hvordan skolens fysiske rammer skal udvikles gennem de kommende år. Her tænkes på såvel indretning af de nuværende lokaler som nybyggeri. Den videre planlægning sker i tæt samarbejde med lokalt arkitektfirma.
 
December 2012: De tre 8.-klasser får nye borde og stole.
 
Efterår 2012: Skolen overtager ejendommen på Dr. Christines Vej 2.
 
August 2012: De tre 7.-klasser får nye borde og stole som de første i en total udskiftning af møbler. Musiklokalet og lærernes omklædningsrum ved drengeidræt renoveres.
 
 
 

2. Undervisning

 
Skoleåret 2013-2014: Talentsamarbejdet fortsætter.  
 
Skoleåret 2012-13: Igen deltager elever fra skolen i talentcamp.
 
November 2011: Elever fra skolen deltager i talentcamp i Hjørring.
 
December 2010: Skolen sender en lærer til Mærsk Mc-Kenney Møller Videncenter i Sorø til et 2-dages kursus med arbejdstitlen: Hvordan styrker man talentplejen i naturvidenskab på skolen? (Aflyst pga. vejret.) I forlængelse af dette skal 10 af skolens elever deltage i et 4-dages forløb i foråret - et undervisningsforløb på et højt fagligt niveau for elever med særlige interesser og evner.
 

3. Tilbud

 
2013: Udover den allerede eksisterende sorggruppe for børn, der har mistet en far eller en mor, står Helle Korsbek også for en skilsmissegruppe, der henvender sig til børn, hvis forældre er blevet skilt.
 
August 2012: Vi får besøg af 9 kinesiske skolebørn, som bliver indkvarteret privat hos nogle af de elever på Klostermarksskolen, der i skoleåret 2012-2013 har valgt at læse kinesisk i ungdomsskolen.
 
 
September 2011: Skolen har oprettet et valghold til kinesisk for 8. og 9. klassetrin.
 

4. Udsyn

 
Skoleåret 2013-2014: En lærer har deltaget i et kursus på Island. To lærere har besøgt EU hovedkvarteret i Bruxelles. To medarbejdere har været på studietur i New York.
 
Efteråret 2012 rejser to lærere fra skolen på studietur til skoler i New York.
 
I 2012-2013 er 22 elever fra 7. og 8. klasse tilmeldt ungdomsskolen i et forløb i kinesisk. Skolen får besøg af kinesiske elever, som bliver privat indkvarteret.
 
I skoleåret 2011-2012 oprettede skolen et valghold i kinesisk.
 
Oktober 2011: Viceskoleleder Niels Beltoft deltager i en studietur til Beijing, inviteret af Beijing Normal University i samarbejde med det kinesiske sprognævn Hanban og det kinesiske undervisningsministerium.
 
September/oktober 2011: Skoleleder Lars Peter Nitschke er arrangør af en studierejse til New York med deltagelse af ca. 20 skoleledere fra Danmarks Privatskoleforening.
 
September 2011: En lærer og viceskoleleder har besøgt Scotland Education Festival, som dels består af en stor udstilling og præsentation af undervisningsmaterialer, dels tilbydes der et stort antal seminarer med skolerelateret stof.
 
September 2011: Skolen tilbyder kinesisk som valgfag i 8. og 9. klasse. 14 elever deltager hver torsdag under ledelse af Rui, en kineser, som er tilknyttet Confucius Instituttet under Aalborg Universitet.
 
September 2010: Fire af skolens lærere har været i Skotland for at besøge en af verdens største udstillinger af undervisningsmaterialer.
 
September 2010: Skoleleder Lars Peter Nitschke har deltaget i en studierejse til Singapore for at blive orienteret om deres skolevæsen, som i de senere år har ligget helt fremme i undersøgelser over elevernes udbytte af skolegangen.
 
Marts 2010: Pædagogisk udvalg og ledelsen har været på studietur til Bruxelles. Man har besøgt EU-parlamentet, Kommisionen, Nato og den internationale skole.
 
Bestyrelsen og ledelsen finder det vigtigt også at orientere sig mod udlandet for at lade sig inspirere af andre måder at drive skole på.

 

5. Relationer 
 
2013: Bestyrelsen har fået fremstillet 6 plakater, som illustrerer arbejdet med disse seks fokusområder. De hænger i hovedbygningen over for kontoret og i indskolingsbygningen.
 
Januar 2013: Skolens hjemmeside har fået nyt udseende. 10. klasserne har desuden fået deres eget site, ligesom der er oprettet en side i Facebook rettet mod nuværende og kommende elever i de ældste klasser.
 
Juni 2010: Årsskriftet for skoleåret 2009-10 er fremstillet i nyt design - inspireret af skolens nye logo. Som noget nyt indeholder årsskriftet også billeder af alle klasser. 

 

6. Energi
 
De seneste to år - fra 2011 til -12 og 2012 til -13 er skolens vandforbrug faldet med henh. 6 og 5%. Vandbesparende brusere og berøringsfri armaturer ved håndvaskene er de vigtigste faktorer i denne udvikling.
 
Det øgede fokus på minimering af kopiforbrug har betydet, at antallet af kopier på skolen som helhed er faldet med ca. 140.000 stk. Det svarer til et fald på 21% fra 2012 til 2013. En stor del af forklaringen på denne udvikling skal findes i det faktum, at lærerne i større udstrækning kan sende materiale til eleverne via computeren.
 
Forår 2014: Med solfangeranlægget som den vigtigste faktor er skolens elforbrug faldet med ca. 20% fra 2012 til 2013.
 
Forår 2013: Skolen etablerer et større solfangeranlæg på taget over musiklokalet - på den halvdel, der vender ind mod skolegården. Eleverne vil løbende kunne følge med i elproduktionen via internettet.
 
Januar 2013: Som et forsøg er lyset i 3.a og 6.a nu styret af bevægelsesfølere. De to klasser er tilfældigt udvalgt for at give os erfaringer med systemet. På længere sigt forventer vi, der er store besparelser at hente, såvel energimæssigt som økonomisk.
 
Efteråret 2012: For at spare på de store mængder papirhåndklæder på toiletterne er der opsat energibesparende håndtørrere, som virker ved en kraftig luftstrøm. 
 
 
Forår 2012: Alle vandhaner på toiletterne er udskiftet med berøringsfri armaturer. Dels af hygiejniske grunde, dels for at spare på udgiften til vand.